Wspieraj wolne media

Szkodliwe plany Ministerstwa Edukacji. Perkowski: "Donald Tusk uznał, że to dno należy pogłębić"

0
2
0
Jakub Perkowski z Federacji dla Rzeczypospolitej
Jakub Perkowski z Federacji dla Rzeczypospolitej / Fot. X

Jakub Perkowski w programie "Rozmowy Niepoprawne Politycznie" prowadzonym przez Jana Bodakowskiego wypowiedział się na temat planów Ministerstwa Edukacji w sprawie reformy w polskim szkolnictwie.

  • Ministerstwo Edukacji i Nauki planuje zmiany w polskim szkolnictwie, a jednym z jego elementów ma być likwidacja prac domowych.
  • Fundacja Mamy i Taty uważa likwidację prac domowych w klasach I–III za rozwiązanie niewłaściwe, a wręcz szkodliwe.
  • W tej sprawie wypowiedział się również Jakub Perkowski z Federacji dla Rzeczypospolitej.
  • Zobacz także: Sikorski do dziennikarza TV Republika: Konfabuluje pan. Nie będzie żadnych reparacji

Jakub Perkowski z Federacji dla Rzeczypospolitej w programie "Rozmowy Niepoprawne Politycznie" prowadzonym przez Jana Bodakowskiego wypowiedział się na temat planów Ministerstwa Edukacji w sprawie reformy w polskim szkolnictwie. Jego zdaniem Premier Donald Tusk swoimi działaniami jeszcze bardziej szkodzi słabej już teraz kondycji polskiego nauczania.

Edukacja w III RP sięgnęła takiego dna, że Donald Tusk uznał, że to dno należy pogłębić - stwierdził Jakub Perkowski.

Czytaj więcej: Ludobójstwo na Wołyniu, żołnierze niezłomni i nie tylko. W co jeszcze chce uderzyć resort edukacji?

Fundacja Mamy i Taty sprzeciwia się planom resortu edukacji

Ministerstwo Edukacji i Nauki planuje zmiany w polskim szkolnictwie. Jednym z jego elementów ma być likwidacja prac domowych. Na początek zmiany obejmą uczniów szkół podstawowych, jednak docelowo także licealiści i uczniowie techników nie będą musieli odrabiać zadań domowych. Rozporządzenie w tej sprawie ma wejść w życie w kwietniu.  

Fundacja Mamy i Taty uważa likwidację prac domowych w klasach I–III za rozwiązanie niewłaściwe, a wręcz szkodliwe, ponieważ: “prace domowe na tym etapie szkolnym są nie tylko sprawdzeniem i utrwaleniem przyswojonej na lekcji wiedzy, ale przede wszystkim ćwiczeniem grafomotorycznym, niezbędnym dla prawidłowego rozwoju mózgu małego człowieka; etap wczesnoszkolny jest czasem wprowadzania dobrych nawyków systematycznej i wytrwałej pracy, a także treningu samoorganizacji w zakresie czasu i przestrzeni pracy; bez tych nawyków wypracowanych już na początkowym etapie dalsze kształcenie uczniów napotka trudności wynikające z braku podstawowych umiejętności związanych z uczeniem się”.

Zgodnie z projektem w klasach IV-VIII nauczyciel będzie mógł zadawać uczniom pisemną lub praktyczną pracę domową do wykonania w czasie wolnym od zajęć dydaktycznych, z tym że nie będzie ona obowiązkowa dla uczniów i nie będą z niej wystawiane oceny. 

Źródło: tvmn.pl, x.com

Sonda
Wczytywanie sondy...
0
2
Zapisz na później
Wczytywanie komentarzy...

Polecane

Przejdź na stronę główną
Na żywo