Unia Europejska przeprowadza kolejny atak na wolność. Nowe restrykcje unijne dla samochodów starszych niż 15 lat. Cel: neutralność klimatyczna do 2050 roku
Unia Europejska konsekwentnie prowadzi niszczycielską politykę klimatyczną. Celem numerem jeden jest rzekome osiągnięcie neutralności dla klimatu w Europie do 2050 roku. Kierowcy posiadający auta starsze niż 15 lat odczują spore problemy. Eurokraci wprowadzają bolesne restrykcje.
- Unia Europejska konsekwentnie prowadzi niszczycielską politykę klimatyczną.
- Na zatwierdzenie przez Radę Europejską czeka dyrektywa dotycząca pojazdów starszych niż 15 lat.
- Jak się okazuje starsze samochody nie będą mogły być poddawane znaczącym naprawom.
- Zobacz także: Ważne zmiany w kodeksie drogowym. Zobacz co grozi za prowadzenia auta pod wpływem alkoholu
Nowe restrykcje unijne dla samochodów starszych niż 15 lat
Unia Europejska konsekwentnie prowadzi niszczycielską politykę klimatyczną. Celem numerem jeden jest rzekome osiągnięcie neutralności dla klimatu w Europie do 2050 roku. Teraz UE pracuje nad kolejnymi restrykcjami. Tym razem mają jednak dotyczyć kierowców, a konkretnie posiadaczy starszych samochodów. Nowe przepisy mają poprawić jakość powietrza na Starym Kontynencie.
Jak poinformował portal "euroweeklynews.com", ponieważ silniki spalinowe już w niedalekiej przyszłości przejdą do historii, pojawiły się najnowsze informacje dotyczące planu Unii Europejskiej mającego na celu ograniczenie napraw starszych pojazdów. Oczekujący na ratyfikację dokument, ma na celu stopniowe wycofywanie starszych, najbardziej zanieczyszczających środowisko pojazdów na rzecz samochodów przyjaznych dla środowiska.
Kogoś już tam zdrowo poje….ło❗️Unia Europejska rozważa wprowadzenie zakazu naprawy aut starszych niż 15 lat🫣. Słyszeliście o tym? 🤔 Źródło @eska_pl pic.twitter.com/0cfQs7l7rY — Bohdan Stawiski (@BStawiski) March 15, 2024
Będzie nakaz złomowania?
Okrzyknięte w mediach tzw. pojazdy resztkowe to zgodnie z polityką Brukseli samochody, w których wystąpiły awarie głównych podzespołów, takich jak silniki, skrzynie biegów, hamulce lub układ kierowniczy oraz takie, które zostały uznane za stare tj. mające około 15 lat. Po oznaczeniu pojazdów jako pozostałości, nie będą mogły być poddawane znaczącym naprawom i prawdopodobnie będą musiały być zezłomowane.
Rozporządzenie określa warunki, w jakich pojazd będzie mógł być uznany za nienaprawialny technicznie lub za uszkodzony. Mają to być m. in. rozległe uszkodzenia, takie jak przecięcie, spawanie, przypalenie, zanurzenie lub wykazujące nieodwracalne wady techniczne.
Źródło: eska.pl, euroweeklynews.com